Monday, December 31, 2012

Bye 2012, Hello 2013!

A review of what i've done within this year
[just make it simple and short]

For Reminiscence purpose

On January,
we have our own "lou sang" party in the class!
so happy only!
Miss this scene so much :')

Plus, Khangling farewell party wtf
she was leaving us to Penang to search for her true love
Link: here

On February,
I've received my very first bouquet of roses during Valentine's day!
and a fabulous dinner by the lakeside!
Link : here

On March,
i went to I-city!
First experience on some snowy place!
though it's fake one!
No link for this LOL
Just some of the photos on Facebook
but i locked my profile xD

On April,
I have my first camping experience with my friends (which i never blog about it)!
so lucky that our group won the first prize lol
Besides,It's my first time to be on the Magazine also LOL
show you guys some photo here

 The "Fish MAG" lol

Sat like a boss lor
LMAO now only i realized that i am so photogenic without make up too :p

On May,
i have my most satisfied BBQ party ever at my teacher's place!
Cheering with our champagne :D
This is the love between teacher and students
Then, a great teacher's day celebration!
i think this was my first time attending teacher's day during schooling time haha
because it's the last year meh
The day which we spent most money also lah ..LOL
for those gifts

On June,
I have a surprising 19th Birthday!
I've got amazing gifts from my friend, kok weng!
Link: here

 I went to Aquaria KLCC by the way!

Link: here

On July,
we have our " Curricular Day"
Our creative "war game"

All of us are mad over money lol
We earned about RM250
with very low cost
including unwanted newspapers(from house),card boards(which we asked from shops) and some gifts
besides, it is also very environmental-friendly
we sold all the newspaper and card boards *we earn from that too * 
highly recommended!
those guys really enjoyed them self very much in this game

On August,
We were all crazing with  National's day deco in class!
since we knew winner will get like RM50
we didnt win anyway

And i've experienced a very weird situation
i meant being asked for contact number by a man who is 30+ in age and i dont know him at all
ok lah, since i never snapped a photo with the uncle
Link: here

On October,
We have Ina-Ibaraki Program!
It's a culture exchange program which involved Malaysia-Japan 
so much fun with them!they are so friendly and tolerate!

 Very soon, it's our Upper Six farewell party!

Brilliant thank you to lower six for preparing such amazing dinner for us :D

Behind the scene LOL, show you all my funny face!
I won the "most fierce senior" LOL

Then, it's our graduation!
It's kinda sad one, don't feel like leaving
perhaps can extend our Form 6 life lol

On November,
we were preparing for our STPM
and have our last class party :'(
I am so sorry that our class hor, always have party one xD
That's why we are all so delightful one

On December,
hmm so many things happened :D
end of STPM
end of school life
end of the world also?

Firstly, i have dyed my hair la :D

Second, i went to Singapore !
my first flight ever also!
link: here (USS)

Then, we have a party right after the exam with fatty!
 just wanna post this photo lo! really love xD

 Later, a home-coming party with Khangling!
Again a party with our beloved teacher, Pn.Felicia at Sunway Pyramid!
you can clearly seen the kinship between us haha!

Besides, i've started my class at ACA
I met lotsa friends at ACA!
and we enjoyed our self so much at a X'mas celebration early!
all the make up students 
Link: here

Lastly, we have a lousy Christmas eve too!
the unplanned one LOL
we went to 6 places with all the FULL seats
so we count down by the roadside with the guard haha!

[PC to weibo]
Well, these were my 2012 memories , how about yours? :)
Happy New Year readers !
Perhaps you guys enjoy your 2012 like me
when ever unhappy things happened throughout 2012, it's okay
don't look back
move on and look forward for a better life in 2013

Sunday, December 30, 2012

Boy Boy use VEET too!

i was kinda surprise that i've been told by a boy
He used VEET to shave his hair on the leg !
believe it or not?

i don't know that my previous blogpost on Veet inspired boy so much lor..haha
such an influential post haha!

Let's start with our conversation on Facebook
*I am Amelie and sorry for all the typo LOL*

Oh my god!
maybe i am those kind of traditional-minded lady
I thought that Veet products are for us,female only
Now i know that it's unisex product lol

I know i shouldn't be bias,
male have their right to remove unwanted body hair too
they can have smooth and sexy leg too
they have the right to remove long hair on leg 
or even armpit haha
[photo credited to Google]

I thought removing unnecessary body hair like bikini line, leg are ours task
because it doesn't look nice if we wear denim shorts or skirts while exposing our excessive hair on leg
OR even wearing tank top while exposing armpit hair
it doesn't look okay right?
i think it will be really disgusting LOL
It's like sight pollution meh

Just imagine,
when you are taking public transport like train or bus
a woman beside you is grabbing the bus handle
and you ACCIDENTALLY saw her boosted armpit hair
How irritating?

Then your imagine will be wild
"any smell there ah?"
"like a black forest only"
"is he a guy a?"
"my hair also not that much like her"---- boy

When you pass by those girl who having sunbath on the beach
exposing their massive hair on leg and bikini line
doen't make sense right?

I am not talking bad about girls with excessive body hair
because i am one of them too
we have no choice but we are born that way what
Maybe massive hair can prevent us from getting cold easily
so we can live in northern Arctic
like the cute polar bear
but then as a woman,
it is our job to make sure we look completely good in any situation
We love pretty things and so we must make sure we are pretty too
performing our best aspect that's the beauty

although we don't have pretty face and sexy body line
but then we must ensure we are clean and tidy
so that boy boy won't get away from us ma

by the way,
removing unnecessary body hair ensure our personal hygiene and cleanliness
Now You and I know that Boy Boy use Veet too xD

Sunday, December 23, 2012

Universal Studio Singapore! [Part2]

USS is one of the hotspot in Singapore!
It's a MUST place that the tourists will visit
After reading so many blog posts about USS
i am so looking forward to go there

There i went!
It's  like a dream comes true!

Attention please :
Load of photos in this post

Here i start off with my #Makeoftheday and #OutFitOfTheDay to USS!
Photo credited to my Casio TR150 ! Mad love ! Oh my god the make up mode is really awesome!
Flawless look wtf!
Love this floral dress =D
look so elegant on it
After having our breakfast at nearby restaurants, we started out journey ......
At Universal Studio Singapore!!!!!

Since it's school holiday, there was kinda lotsa people there..
I cant get a chance to ask the crowd to get off so that i can snap photo alone LOL

Highly recommend to visit USS during festive seasons
Lotsa Christmas decorations there!
Much more fun in this Christmas atmosphere !
(can see me anot??)
A shortie wtf

Huge Christmas tree on the stage! so fancy!

 Firstly, we went for a Madagascar ride!

You  can get a chance to meet Alex, the lion
Chub Gloria, the Hippo
and Marty, the zebra!
They are all so cute Mygawd!

Second, we went to The Far Far Away - Castle!
I have never seen a castle in real LOL
Feel so princessy and i was like in the fairy tale!
with my prince, we live happily ever after ...

It will be better with fireworks lol

 *look so stupid in this photo wtf*

We have a view adventure at Shrek-4D
Challenging our senses! 
The effects are so Fantastic!
You’ll see, hear, and actually FEEL the action as moving seats, water, wind, mist and other special effects put you right in the middle of this fairytale adventure.
Later that, we have a ride at  Revenge of the Mummy

Continued with The ride at Jurassic park
who ever is going to try this, get ready with your rain coat
You gonna get wet or soaked !

[PC to google]
[PC to google]
There is a drying pod whenever you get wet LOL
get ready with $5 LOL
just to get dry
better buy a rain coat la..
it just cost $2

Next, the most heart-pounding Battlestar gallactica roller coaster ride!
Human VS Cylon

the Human coaster reaches speed of up to 90 kilometres per hour without any inversion
This is just ok to me but then....
[PC to google]
[PC to google]
The Cylon- Most terrified coaster for me 
i rated the horrified level --5/5 stars
i almost suffered from heart attack OMG
 [PC to google]

The cylon coaster is a suspended coaster which performs including several inversions in the form of a zero-g roll, a Cobra roll, corkscrews and vertical loops. 
It also plunges into a 5-metre (16 ft) deep pit filled with artificial fog to give thrill seekers the sensation of a near miss with the ground. 
It also includes sudden turns close to buildings emphasizing the sensation of a near miss.

 Lastly, it is the Transformer ride! The thrilling Ultimate 3D ride!
This ride blurred the line between fiction and reality
Fusing HD 3D media and flight simulation technology
MUST try ride
Have some studio walk after those rides 
 Favorite Elmo hairband OhMyGawd!!!
They are too cute
I am not buying it :(
feel like wasting money
The popcorns delight!
who ever want to have some snacks with them during the walk
 Some gift shops..

New Sesame Street Adventure is coming soon!
Sesame street lovers must come!

The "World Number One Best Friend" goes to...........

Okay okay i was just too lucky to get this Friend awards LOL
This thingy quite expensive also i think

Haha! i might look kiddy here ..
Sorry for the immature act LOL
but they are way too adorable :')
i cant stand to snap photo with them
Teehee...we looked alike wtf!
OMG i was as chubby as the penguin man
my feet look exactly like the penguin wtf
I dont know what this animal call..sorry :(
i seldom watch cartoon one
 This musketeer is so lovable :D
Kungfu panda =D eyes...

well.. The most delightful characters in USS goes to.......

The Cat musketeer!
It is too cute lah weih!
never seen a cat can walk , wear boots and hats one xD

 After that, we have our lunch at Louis @USS!
 There's a Giant pizza!
 And i have my vegetarian pasta =D
The deco at candylicious!
those candies tree

 Snapped photo with m&m =p

Shopping haul at USS!
 Elmo stuffs =D
End up with my face with Elmo XD
thanks for reading !
Good night :D
have fun during Christmas eve !